Consument denkt aan dierenwelzijn tijdens kerst
Gepubliceerd op 20 december 2011 om 00:00
De bereidheid om rekening te houden met dierenwelzijn blijkt stabiel ten opzichte van een jaar geleden. In 2011 stond ruim de helft (53 procent) van 1500 respondenten in zekere mate stil bij de leefomstandigheden van de dieren toen zij vlees kochten. Bij de aankoop van eieren is dat 69 procent.
Vrouwen houden meer rekening met dierenwelzijn bij hun aankopen dan mannen. Ruim een kwart van de ondervraagden (28 procent) zegt zich ‘beter te voelen’ en twaalf procent koopt deze producten vanwege ‘een betere smaak’.
De economische malaise lijkt geen vat te hebben op de bereidheid van Nederlanders om producten met aandacht voor dierenwelzijn te kopen. Consumenten kochten in de eerste helft van 2011 voor 114 miljoen euro aan diervriendelijk geproduceerde producten, een stijging van 56 procent ten opzichte van 2010.
Reacties 0