Consument denkt aan dierenwelzijn tijdens kerst

Ongeveer één op de drie Nederlanders houdt speciaal rekening met het keurmerk voor dierenwelzijn bij de aankopen voor het kerstdiner. En 44 procent van de Nederlanders vindt dat zij over onvoldoende informatie beschikt om een goede keuze te maken voor diervriendelijker vlees, kip of eieren. Dat concludeert het Convenant Marktontwikkeling Verduurzaming Dierlijke Producten na onderzoek.

De bereidheid om rekening te houden met dierenwelzijn blijkt stabiel ten opzichte van een jaar geleden. In 2011 stond ruim de helft (53 procent) van 1500 respondenten in zekere mate stil bij de leefomstandigheden van de dieren toen zij vlees kochten. Bij de aankoop van eieren is dat 69 procent.

Vrouwen houden meer rekening met dierenwelzijn bij hun aankopen dan mannen. Ruim een kwart van de ondervraagden (28 procent) zegt zich ‘beter te voelen’ en twaalf procent koopt deze producten vanwege ‘een betere smaak’.

De economische malaise lijkt geen vat te hebben op de bereidheid van Nederlanders om producten met aandacht voor dierenwelzijn te kopen. Consumenten kochten in de eerste helft van 2011 voor 114 miljoen euro aan diervriendelijk geproduceerde producten, een stijging van 56 procent ten opzichte van 2010.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!