'Kerstman winkelt meer online dan Sint'

Voor het eerst in dertien jaar koopt de Kerstman meer cadeaus online dan Sinterklaas. Dat concludeert bol.com.

De omzet van de webwinkel groeide de afgelopen week met 35 procent. Het online warenhuis signaleert dat kerstcadeaus doorgaans ‘meer volwassen en iets kostbaarder’ zijn dan Sinterklaasgeschenken. Gingen begin deze maand vooral heel veel speelgoed, games en kinderfilms over de digitale toonbank, de afgelopen dagen waren vooral boeken, bordspellen, cd’s en elektronica populair.

“Een opvallende ommezwaai”, aldus Michel Schaeffer, marketing directeur bij bol.com. “Tot nu toe was Sinterklaas altijd een stuk populairder dan de Kerstman. Het typisch Hollandse feestje blijft zeer geliefd, maar ook het geven van online gekochte cadeaus tijdens de kerstdagen wordt steeds populairder onder Nederlanders.”

Bol.com wijdt de toegenomen interesse voor het online kopen van deze cadeaus aan verschillende factoren. Zo besteedt de gever gemiddeld iets meer euro’s aan een kerstcadeau (ten opzichte van een sinterklaascadeau) en was het weer de afgelopen dagen dusdanig herfstig dat online winkelen vaak werd verkozen boven het afstruinen van de koude, gure winkelstraten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!