Het Zweedse lifestylemerk Björn Borg gaat het komende jaar zijn eerste stappen zetten op de Chinese markt. Dat schrijft Fashion United online. In de tweede helft van 2012 gaan de eerste eigen winkels van het merk en shop-in-shops in grote warenhuizen in Shanghai open. Daarbij opent Björn Borg diezelfde periode een webshop voor de Chinese consument.
“Onze expansie in China is nog een belangrijke stap om in de toekomst groei te kunnen realiseren voor Björn Borg,” aldus Arthur Engel, ceo van Björn Borg. “We geloven dat Björn Borg een groeiende middenklasse zal aantrekken die op zoek is naar sterke, persoonlijke merken. Met een ervaren en goed geïnformeerde partner verwachten we uitstekende sales mogelijkheden in een van de meest belangrijke consumentenmarkten ter wereld.”
Voor de expansie heeft het bedrijf samen met een retailpartner een nieuwe onderneming opgericht, waarin het Zweedse bedrijf een meerderheidsbelang van 75 procent heeft en de partner voor 25 procent eigenaar is. Het modelabel gaat zich in China focussen op de groeiende modeliefhebbende jonge mensen in het land.
Penny York, die eerder topfuncties heeft bekleed in de Chinese modebranche, is benoemd als ceo van Björn Borg in China. “We kijken naar de lancering van Björn Borg in China en geloven dat het merk goed bij de Chinese markt past vanwege het kleurrijke en trendy design,” aldus York.
Björn Borg richt pijlen op China
Gepubliceerd op 27 december 2011 om 00:00
Reacties 0