Starbucks start mobiele marketingcampagne in China

De Amerikaanse koffieketen Starbucks gaat advertenties sturen naar de mobiele apps op de smartphones van zijn Chinese klanten. Dat schrijft Emerce online. Voor de functionele advertenties start de keten een samenwerking met advertentieplatform Guohe Ad.

Wie incheckt met zijn mobiele telefoon in één van de tweehonderd Starbucks-winkels in de provincies Shanghai, Jiansu en Zhejing krijgt een drank naar keuze gratis. Op deze wijze wil de koffieketen aansluiten bij het kerstgevoel dat dit jaar neerdaalt op grote Chinese steden. Traditioneel viert China geen kerst, maar in grote steden wordt het feest door winkeliers omarmd om meer omzet te genereren.

Voor de mobiele campagne zijn drie mobiele netwerken geselecteerd – Weico, Business Value en Days Matte – met klanten die regelmatig bij Starbucks over de vloer komen.

Starbucks kocht eerder dit jaar zijn Chinese partner Maxim’s Caterers Ltd uit en opereert nu zelfstandig in zes Chinese regio.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!