De Amerikaanse koffieketen Starbucks gaat advertenties sturen naar de mobiele apps op de smartphones van zijn Chinese klanten. Dat schrijft Emerce online. Voor de functionele advertenties start de keten een samenwerking met advertentieplatform Guohe Ad.
Wie incheckt met zijn mobiele telefoon in één van de tweehonderd Starbucks-winkels in de provincies Shanghai, Jiansu en Zhejing krijgt een drank naar keuze gratis. Op deze wijze wil de koffieketen aansluiten bij het kerstgevoel dat dit jaar neerdaalt op grote Chinese steden. Traditioneel viert China geen kerst, maar in grote steden wordt het feest door winkeliers omarmd om meer omzet te genereren.
Voor de mobiele campagne zijn drie mobiele netwerken geselecteerd – Weico, Business Value en Days Matte – met klanten die regelmatig bij Starbucks over de vloer komen.
Starbucks kocht eerder dit jaar zijn Chinese partner Maxim’s Caterers Ltd uit en opereert nu zelfstandig in zes Chinese regio.
Starbucks start mobiele marketingcampagne in China
Gepubliceerd op 27 december 2011 om 00:00
Reacties 0