'Samenwerking H&M doet high end modemerk geen goed'

Het Italiaanse ontwerpersduo Stefano Dolce en Domenico Gabbana ziet niets in samenwerkingen met goedkope ketens als H&M.

Volgens Dolce&Gabbana is het onmogelijk dat goedkoop geproduceerde collecties voldoen aan de standaard van high end mode. De kleding zou hierdoor klasse missen. “Elegantie en kwaliteit zijn ver te zoeken bij kleding die wordt gemaakt door ketens die de ene na de andere look produceren”, aldus het duo. “Je kunt geen hoogstaande kwaliteit verwachten voor twintig euro.” De mannen zijn dus niet van plan zich te laten verleiden tot commercieel aantrekkelijke samenwerkingen tijdens de economische recessie.

Eerder dit jaar besloten de ontwerpers te stoppen met de goedkopere lijn D&G. De mannen kunnen zich nu volledig richten op de chiquere lijn en de niet zo chique rechtszaak over belastingfraude, waarin de twee verwikkeld zijn geraakt. De onderneming is commercieel gezien nog steeds succesvol. Dolce&Gabbana bestaat inmiddels meer dan 25 jaar en behaalt een jaaromzet van 1,46 miljard dollar.




Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!