Retailers mikken op Chinese consument

Chinese consumenten tonen steeds meer interesse in buitenlandse luxe-retailers. Dat is niet alleen te zien aan een stijging van het aantal retailers dat in zich in het land vestigt, maar vooral aan het bedrag dat Chinese consumenten over de grens uitgeven. Zo stijgt bijvoorbeeld het aantal Chinezen dat Groot Britannië bezoekt jaarlijks met 23 procent. Het bedrag dat zij uitgeven op het eiland steeg het afgelopen jaar met 57 procent, aldus dagblad The Guardian.

De toeristische organisatie VisitBritain organiseerde voor Britse retailers een promotietour naar Beijing en Shanghai. Retailers als Selfridges, Harrods en Gretna Green deden mee aan de tour. “Deze retailers kwamen met ons mee naar China omdat er veel vraag is vanuit Chinese consumenten”, aldus Patricia Yates van VisitBritain. “Wanneer je als retailer op zoek bent naar groei, dan is China één van de meest voor de hand liggende markten om in uit te breiden.”

Ook in hun thuisland gooien Britse retailers hun deuren open voor Chinese toeristen. In Bicester Village worden consumenten in het Mandarijn rondgeleid. Zij geven hen uitleg over Britse kledingmaten en manieren om te betalen. De aanpak heeft zijn vruchten afgeworpen; de uitgaven van Chinese shoppers stijgen er jaarlijks met zo’n tachtig procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!