Winkeliers verdienen aan reclamefolders

Producenten van merkartikelen geven zoveel geld uit om in reclamefolders van retailers te komen, dat sommige winkelketens er geld aan overhouden. Fabrikanten betalen zeker achthonderdmiljoen euro per jaar voor de huis-aan-huisfolders, terwijl winkeliers jaarlijks slechts zeshonderdmiljoen euro aan het reclamedrukwerk uitgeven. Dit blijkt uit cijfers van PCNData en interviews met winkelbedrijven.

“Gezien het verschil in bedragen is het waarschijnlijk dat sommige winkelketens aan hun folders verdienen”, zegt Herbert Haaij van kennisinstituut DM Council, dat het initiatief nam voor het onderzoek. In totaal blijkt dat bijna twee derde van de retailers fabrikanten laat meebetalen aan de folder. “Maar de uitgaven aan reclamedrukwerk zijn verborgen in packagedeals, dus winkeliers zullen het niet snel zeggen”, aldus Haaij.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!