Retailers hebben massaal de navigatie van hun webshop verbeterd ten opzichte van een jaar geleden. Dat blijkt uit een rapport van The E-tailing Group. De e-tailers maken nu gebruik van drop-down of fly-out menus in hun navigatie bars. Bovendien biedt 39 procent van de webshops momenteel de mogelijkheid om een geavanceerde zoekopdracht te doen, terwijl dat in 2010 nog 21 procent van de retailers was.
Bovendien hebben veel retailers elementen aan hun site toegevoegd die consumenten moeten helpen bij het zoeken naar een product. Zo stelt 74 procent van de retailers een handleiding beschikbaar op de productpagina. “Video speelt hierbij ook een grote rol”, aldus Lauren Freedman, auteur van het rapport. “Een video-uitleg is verhelderend en leerzaam, en kan consumenten aansporen om een aankoop te doen. We zien dat de kwaliteit van de navigatie jaarlijks fors verbeterd. Zo wordt het voor consumenten steeds makkelijker een product te vinden en aan informatie te komen.”
E-commerce investeert in navigatie
Gepubliceerd op 27 januari 2012 om 00:00
Reacties 0