Nespresso scoort met logistiek

Nespresso Benelux heeft de titel Logistieke Webshop van het Jaar op zijn naam weten te zetten. De keten werd tijdens de uitreiking op de Webwinkel Vakdagen in Utrecht geprezen om zijn complete supply chain, zorgvuldig voorraadbeheer, maximale beschikbaarheid, klantgerichtheid en duurzaamheid. Met het winnen van de titel liet de webwinkel genomineerden als Albumprinter en HEMA achter zich.

Een jury beoordeelde de logistieke bedrijfsvoering op basis van orginaliteit, kosteneffectiviteit, klantvriendelijkheid, duurzaamheid, de organisatie van aftersales en het innovatieve karakter van de logistieke oplossingen. Daarnaast werd er een fysiek bezoek gebracht aan de circa twintig deelnemende etailers. Albumprinter, HEMA en Nespresso scoorden het hoogst op deze criteria.

Logistiek docent Walther Ploos van Amstel liet op de site van Twinklemagazine zijn voorkeur al doorschemeren. Nespresso zou volgens hem een nieuwe norm zetten in de thuislevering. “Zo bepaal je met Nespresso Your Time zelf hoe laat je je cupjes wil ontvangen, en hoelaat je je oude cupjes weer wil inleveren.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!