Albert Heijn heeft Dirk van den Broek voor de rechter gesleept. De marktleider heeft een kort geding aangespannen wegens een paginagrote advertentie waarin een onjuiste prijsvergelijking is gemaakt, zo schrijft Distrifood online.
“Wij willen helderheid voor de consument”, aldus een woordvoerder van Albert Heijn. Hoewel Dirk van den Broek zijn excuses heeft aangeboden voor de onjuiste gegevens, wil de supermarkt niet overgaan tot rectificatie. De marktleider wil die nu via de rechter afdwingen.
Het gaan om de advertentie die op 14 januari in enkele dagbladen werd geplaatst. Volgens Albert Heijn werden in de advertentie onjuiste prijzen genoemd van producten van de marktleider. Ook werd volgens de supermarktketen niet goed aangegeven om welke producten of varianten het precies ging. Tevens zouden er fouten zijn gemaakt in de berekeningen van de prijzen en de prijsverschillen.
AH eist rectificatie van Dirk van den Broek
Gepubliceerd op 30 januari 2012 om 00:00
Reacties 0