AH eist rectificatie van Dirk van den Broek

Albert Heijn heeft Dirk van den Broek voor de rechter gesleept. De marktleider heeft een kort geding aangespannen wegens een paginagrote advertentie waarin een onjuiste prijsvergelijking is gemaakt, zo schrijft Distrifood online.

“Wij willen helderheid voor de consument”, aldus een woordvoerder van Albert Heijn. Hoewel Dirk van den Broek zijn excuses heeft aangeboden voor de onjuiste gegevens, wil de supermarkt niet overgaan tot rectificatie. De marktleider wil die nu via de rechter afdwingen.

Het gaan om de advertentie die op 14 januari in enkele dagbladen werd geplaatst. Volgens Albert Heijn werden in de advertentie onjuiste prijzen genoemd van producten van de marktleider. Ook werd volgens de supermarktketen niet goed aangegeven om welke producten of varianten het precies ging. Tevens zouden er fouten zijn gemaakt in de berekeningen van de prijzen en de prijsverschillen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!