IJsvogelgroep stopt met formules Dierenland en DierenSuperland
Gepubliceerd op 29 juni 2005 om 00:00
De IJsvogelgroep uit `s-Hertogenbosch stopt met de dierenspeciaalzaakformules Dierenland en DierenSuperland. Het is de bedoeling dat beide formules, die samen ruim 30 winkels hebben, binnen enkele jaren als Pet`s Place verdergaan. Het moederbedrijf kan zich door het opheffen van de twee formules voortaan helemaal op 1 formule concentreren en zo proberen de versnippering tegen gaan. Voor de overgang naar Pet`s Place wil het moederbedrijf ruim de tijd nemen. Hoewel de ondernemers niet verplicht zijn op de nieuwe formule over te stappen, denkt directeur Retail van de IJsvogelgroep dat de meesten dit wel zullen doen aangezien er zeer aantrekkelijke condities geboden worden. In de nieuwe situatie blijft de rol van de kleinere Pet`s Place-zaken hetzelfde. De wat grotere winkels krijgen meer accenten in de vorm van specialisaties of worden omgebouwd tot belevenis- en activiteitenwinkels. De IJsvogelgroep heeft tevens aangekondigd de komende jaren Pet`s Place flink te gaan promoten. Er komt bijvoorbeeld een multimediaal programma. waarmee naar schatting 1 miljoen huisdierenbezitters bereikt zullen worden. Dit programma bestaat onder meer uit een huisdierenplatform op internet en het maken van televisieprogramma`s.
Reacties 0