SpongeBob blijft populair

De cartoonfiguur SpongeBob verovert de wereld. De knalgele zeespons is niet alleen populair bij de oorspronkelijke doelgroep (kinderen van 5 tot 12 jaar), maar ook bij volwassenen. In Nederland worden de tekenfilmpjes van SpongeBob uitgezonden door Nickelodeon, dat dankzij deze kaskraker de koppositie van Jetix (voorheen Fox Kids) op het gebied van kindertelevisie weet te bedreigen. Volgens Denis van Leeuwen, marketingmanager bij Nickelodeon, is het succes van SpongeBob verrassend, maar tegelijkertijd ook zeer logisch:`Het is een kwalitatief hoogstaande serie, met humor die zowel kinderen als volwassenen aanspreekt.`Intussen is er uiteraard ook een gigantische hoeveelheid SpongeBob-producten op de markt gekomen: Zwitsal SpongeBob-toiletdoekjes, Mona SpongeBob-toetjes, Prodent SpongeBob-tandpasta, Honig SpongeBob-funpasta en Roosvicee SpongeBob-vruchtensap. Marc van Selms, sales director van Copyright Productions, een licentiehouder die characters zoals Spider-Man, de Simpsons en alle merken van Nickelodeon (waaronder SpongeBob) koppelt aan A-merken, stelt dat deze merken veel garen spinnen bij deze samenwerking. Hij noemt hierbij Prodent als voorbeeld, dat met Prodent SpongeBob binnen twee maanden marktleider was.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!