Starbucks wil uitbreiden naar Indiase markt

Koffieketen Starbucks wil in september zijn eerste Indiase vestiging openen. Samen met Tata Group heeft Starbucks de joint venture Tata Starbucks opgezet. In eerste instantie zullen beide bedrijven tachtig miljoen euro in de koffieformule investeren.

De Indiase economie zal dit fiscale jaar zeven procent groeien, is de verwachting. Deze groei is reden voor Starbucks om uit te breiden naar India, vertelt John Culver, president van Starbucks Azië. “We willen ons zo gauw mogelijk vestigen in India, zodat we kunnen profiteren van de kansen die India biedt. De Indiase economie beweegt snel”, aldus Culver.

Aan het einde van 2012 zouden er al vijftig vestigingen kunnen zijn, aldus een executive van Tata tijdens een persconferentie. Hij schat dat India in de toekomst mogelijk drieduizend Indiase vestigingen zou kunnen hebben.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!