'Carrefour moet radicaal veranderen'

Het aanpakken van het prijsimago van Carrefour heeft de hoogste prioriteit van Georges Passat, die onlangs werd benoemd tot ceo van de Franse supermarktketen. Er zijn ‘radicale veranderingen’ nodig om Carrefour er weer bovenop te helpen, stelt analist Arnaud Joly van CA Cheuvreux. “Carrefour zou een stuk agressiever kunnen worden, wat neerkomt op het ontketenen van een nieuwe prijzenoorlog”, zegt Joly.

Een prijsverlaging van twee procent zou volgens Joly gecompenseerd moeten worden met een omzetstijging van 1,4 miljard euro of acht procent. Carrefour heeft de één na laagste winstmarge en het laagste rendement op geïnvesteerd vermogen van de top vijftig grootste foodretailers van de wereld.

Plassat zal bovendien de waarde van de aandelen in Carrefour weer een impuls moeten geven. De prijs van de aandelen is sinds 2008 met 57 procent gedaald.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!