Britse consumenten besteden 48 procent van hun maandelijkse retailbudget online. Dat blijkt uit een onderzoek onder duizend Britse consumenten, dat is uitgevoerd in opdracht van onder meer websitebouwer en hosting provider BaseKit Platform.
Fysieke winkels hebben nog steeds de overhand. Volgens de onderzoekers is het hoog tijd voor webwinkels om hier verandering in te brengen. Dit kan door het gebruikersgemak te vergroten, zodat ook ouderen het gemak van online shoppen ontdekken.
Het onderzoek toont aan dat de Britse consument gemiddeld 2,4 uur per week online shopt, terwijl dat in fysieke winkels 1,2 uur per week is. Vrouwen zijn sneller geneigd om online spullen aan te schaffen; zij doen 49,5 procent van hun aankopen online, terwijl dat bij mannen 47 procent is. De totale retailbestedingen van deze mannen ligt gemiddeld op 429 dollar, terwijl dat bedrag bij vrouwen op 333 dollar ligt.
Consumenten van 55 jaar en ouder tonen veel interesse in online shoppen. 86 procent van hen zegt regelmatig online aankopen te doen. Voor veel van hen is vooral de mogelijkheid om de spullen aan huis geleverd te krijgen een motivatie om online te shoppen.
“Oudere consumenten tonen het meeste interesse in webshoppen”, stelt Chris Winstanley van BaseKit. “E-tailers moeten deze groep mensen aanspreken door de sites te ontwikkelen met bijvoorbeeld een eenvoudige navigatie.”
'Britse shopper koopt bijna helft online'
Gepubliceerd op 31 januari 2012 om 00:00
Reacties 0