Minder omzet voor entertainmentmarkt

Consumenten gaven in 2011 3,2 procent minder uit aan entertainmentproducten. De muziek-, film- en game-industrie zag zijn omzet teruglopen tot 819 miljoen euro. Dit blijkt uit cijfers van onderzoeksbureau Gfk en brancheorganisatie NVPI.

De verkoop van digitale producten, zoals betaalde streaming video’s en gedownloade muziekalbums, steeg met 55 procent tot 115 miljoen euro. Digitale muziek was met 62 procent de sterkste groeier. De omzet in fysieke entertainmentproducten daalde met acht procent tot 704 miljoen euro.

Het marktaandeel van digitale muziek in Nederland steeg naar vijftien procent. Dit ligt echter nog altijd lager dan het wereldwijde gemiddelde van 32 procent.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!