Het online marktaandeel van supermarktketen Tesco is veel hoger dan in de winkelstraat. Dat blijkt uit cijfers van Kantar Worldpanel, zo schrijft Distrifood. De Britse marktleider is goed voor 48 procent van de Britse online foodverkoop.
Hiermee ligt het online marktaandeel voor de keten boven dat van concurrenten in de winkelstraat zoals Asda en Sainsbury’s. Tevens blijft Tesco de internetsupermarkt Ocado voor, waarvan het marktaandeel rond de veertien procent ligt. Tesco gaat ervan uit dat zijn online omzet in de komende vijf jaar gaat verdubbelen.
In 2011 gaven Britten ongeveer 3,8 procent van hun supermarktuitgaven online uit en de komende vier jaar stijgt dit naar verwachting tot zes procent. In Enfield opende Tesco afgelopen week een vierde distributiecentrum dat met 35 duizend vierkante meter en nieuwe geautomatiseerde technieken volledig gericht is op internetshoppers. Begin volgend jaar gaat in Crawley een vijfde distributiecentrum open.
Tesco wil online omzet in vijf jaar verdubbelen
Gepubliceerd op 27 februari 2012 om 00:00
Reacties 0