Ahold lijft bol.com in

Supermarktconcern Ahold heeft webwinkel bol.com overgenomen voor 350 miljoen euro van investeerders Cyrte Investments en NPM Capital. Bol.com is naast Albert Heijn, albert.nl, Etos en Gall & Gall het vijfde retailmerk dat Ahold exploiteert in Nederland. De directie van bol.com verandert niet.

Bol.com, dat in 2011 een netto omzet van 355 miljoen euro boekte in Nederland, hoopt door de overname klanten een nog betere winkelervaring te bieden. “Ik ben zeer enthousiast over de combinatie van Ahold en bol.com”, vertelt Daniël Ropers, algemeen directeur van bol.com. “Onze eigen stijl en identiteit blijven gehandhaafd, maar de samenwerking biedt veel nieuwe voordelen voor de consument. Nu kunnen we onze winkel nog completer, beter en inspirerender maken”, aldus Ropers.

Ahold denkt door de inlijving van bol.com zijn groei in online retailing te versnellen, evenals zijn geografische positie uit te breiden en het aanbod te verbreden. “Bol.com heeft een grote operationele kracht in non-food, wat zal leiden tot een aanzienlijke uitbreiding van onze online aanwezigheid”, stelt Dick Boer, ceo van Ahold. “Gezamenlijk kunnen we de klant nog meer keuze, gemak en voordeel bieden”, aldus Boer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!