Webwinkel bol.com gaat versneld nieuwe productcategorieën toevoegen aan zijn assortiment. Dit meldde Daniël Ropers, algemeen directeur van bol.com, tijdens een persconferentie naar aanleiding van de overname van bol.com door Ahold.
“Een goede winkel verkoopt alles wat een klant zoekt. Met onze vijf miljoen artikelen voegen we al heel veel toe aan de huidige fysieke retail. Er is echter nog een bijna oneindig aantal productcategorieën waarin we de consument een beter aanbod kunnen leveren dan dat er nu is”, stelde Ropers. “Denk bijvoorbeeld aan sportartikelen of producten om woningen mee in te richten. Ahold draagt hier, als partner met een behoorlijke financiële slagkracht en dezelfde visie als bol.com, sterk aan bij. De echte revolutie ligt nog voor ons”, aldus Ropers.
Ook Dick Boer, ceo van Ahold, was zichtbaar enthousiast over de samenwerking met bol.com. “Bol.com past fantastisch in de groeistrategie van Ahold”, vertelt Boer. “Bol.com heeft de laatste jaren een verschuiving laten zien van de traditionele boekverkoop naar een totaalpakket non-food. Ahold wil groeien in 'daily needs', zowel in fysieke winkels als in de online wereld. Met bol.com vestevigen we onze positie in de non-foodretail”, aldus Boer.
De samenwerking tussen bol.com en Ahold wordt voor de klant onder meer zichtbaar in de mogelijkheid bol.com-pakketten af te halen in Ahold-winkels. “De komende maanden bekijken we onder meer hoe we dit initiatief handen en voeten kunnen geven”, aldus Boer. “Uiteindelijk krijgt de klant door de samenwerking meer keuze, meer gemak en meer voordeel."
Lees ook: Aankoop bol.com ‘opportunistisch’ en ‘twijfelachtig’
‘Voorlopig geen overname Wehkamp’
Bol.com komt snel met nieuwe productcategorieën
Gepubliceerd op 27 februari 2012 om 00:00
Reacties 0