Abercrombie & Fitch verlaagt prijzen

Kleding van de Amerikaanse fashionretailer Abercrombie& Fitch wordt in Europa een stuk goedkoper. Volgens directeur Mike Jeffries is het hoog tijd de prijzen omlaag te gooien, aangezien de verkopen in sommige winkels vies tegenvallen.

In 2011 moesten de keten 135 winkels in de Verenigde Staten sluiten. Tot 2015 moeten er nog 180 Amerikaanse filialen dicht. In Londen en Milaan noteerde Abercrombie & Fitch een forse omzetdaling. Jeffries wijt dit aan de te hoge prijsvoering in het buitenland. De ceo laat weten wel tevreden te zijn met de buitenlandse filialen. Er wordt daarom nog altijd gezocht naar expansiemogelijkheden. Dit jaar staan er 46 winkelopeningen op de planning, waaronder veertig van Hollister en zes van Abercrombie & Fitch. In Nederland opent dit jaar de eerste  Ambercrombie & Fitch vestiging in Amsterdam.

De fashionketen opende het afgelopen boekjaar een omzetstijging van twintig procent tot 3,16 miljard euro. De nettowinst kwam uit op 143,76 miljoen euro. De groei is vooral te danken aan de buitenlandse vestigingen van de retailer. Abercrombie & Fitch heeft meer dan duizend shops met de formules Abercrombie & Fitch, Abercrombie, Hollister en Gilly Hicks.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!