Sixty moet reorganiseren

Jeansproducent Sixty moet nog verder reorganiseren als het bedrijf in 2015 uit de rode cijfers wil zijn. Met name de Europese divisie van het Italiaanse bedrijf gaat op de schop. De groeifocus komt te liggen op de Verenigde Staten, Brazilië, Rusland en internet.

Het moederbedrijf van onder meer Miss Sixty, Energie en Killah, had de laatste drie jaar te maken met tegenvallende resultaten, is te lezen in Sportswear International. De omzet daalde van 381,5 miljoen euro naar 293 miljoen euro in 2011. Oorzaak van de omzetdaling is de sterk teruglopende Europese markt.

Eerder nam Sixty al verschillende maatregelen om het tij te keren. Diverse winkels werden gesloten, er werden nieuwe investeerders aangetrokken en verschillende merken werden gekocht of stopgezet. Ook de collecties van de merken werden onder handen genomen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!