Nederlandse consumenten hebben er moeite mee duurzame mode te herkennen. Volgens onderzoek van importbedrijf en modeagentuur Goodbrandz weet slechts elf procent van de Nederlandse vrouwen waar in de buurt zij duurzame mode wordt aangeboden. Ook is voor hen onduidelijk hoe deze mode herkend kan worden. Bijna zeventig procent geeft aan wel degelijk waarde te hechten aan duurzame fashion. 22 procent daarvan geeft zelfs aan daar meer voor te willen betalen.
Wanneer duurzame mode duidelijker gecommuniceerd wordt, zal een fors grotere groep consumenten duurzame mode kiezen, stelt Goodbrandz. Supermarkten creëren speciale schappen voor duurzame producten en communiceren dit via labels en kleurcodes. Fashionretailers zouden op dit gebied te veel laten liggen. De waarde van informatie over het product wordt hierbij onderschat. De retail gaat er onterechte van uit dat de consument niet bewust bezig is met een duurzame aankoop, maar zich enkel bezig houdt met fashion, prijs & comfort.
'Duurzame mode te onopvallend''
Gepubliceerd op 28 februari 2012 om 00:00
Reacties 0