Home Depot gaat de brick-en-mortar service van PayPal uitbreiden naar al zijn Amerikaanse vestigingen. De bouwmarkt testte de betaalservice in 51 van haar winkels en was tevreden over het resultaat. PayPal moet tegen het einde van maart in de tweeduizend winkels van de doe-het-zelf formule beschikbaar zijn.
Voor PayPal betekent de uitrol van Home Depot een grote stap voorwaarts in hun streven een gevestigde offline betaaldienst te worden. “Het aantal retailers dat ons betaalsysteem omarmt blijft groeien”, aldus Don Kingsborough, vice president retail en prepaid producten bij PayPal. De onderneming verwacht aan het einde van het jaar een overeenkomst te hebben gesloten met twintig andere retailers.
“E-commerce is goed voor negen procent van de totale verkopen”, aldus Kingsborough. “De offline markt is nog altijd vele malen groter. Het is dus logisch dat we offline grote mogelijkheden zien op financieel gebied.” De brick-and-mortar service van PayPal maakt het voor accounthouders mogelijk in een winkel te betalen door hun mobiele telefoonnummer en een persoonlijke pincode in te toetsen. Daarnaast kan er ook met een pinpas worden afgerekend.
Home Depot rolt betaalservice PayPal uit
Gepubliceerd op 28 februari 2012 om 00:00
Reacties 0