PostNL ontwikkelt een netwerk van driehonderd afhaallocaties, waar klanten bestelde pakketjes en boodschappen op kunnen halen. Daarmee komt de pakketbezorger tegemoet aan de wens van de klant om zelf te bepalen waar en wanneer hij zijn pakket in handen krijgt, meldt bestuursvoorzitter Harry Koorstra.
De afhaalpunten zijn gericht op gemotoriseerd vervoer. Precieze locaties zijn nog niet bekendgemaakt. Klanten willen echter het liefst bestelde waren thuis ontvangen, stelt en woordvoerder van PostNL.
Het netwerk van afhaallocaties moet deels de volumedaling van briefpost compenseren. In 2011 bezorgde PostNL 3,8 miljard brieven in Nederland, tegenover 4,1 miljard in 2010. Het bezorgen van pakketten wordt steeds belangrijker voor het postbedrijf. De pakketdivisie droeg vorig jaar veertien procent bij aan de omzet, maar maakte twintig procent van het bedrijfsresultaat uit.
PostNL komt met afhaalpunten
Gepubliceerd op 28 februari 2012 om 00:00
Reacties 0