Veel klanten ergeren zich aan pashokjes, terwijl de pasruimte juist een belangrijk deel uitmaakt van de winkelbeleving. Dit zegt woordvoerder Paul te Grotenhuis van brancheorganisatie CBW-Mitex.
“Ondernemers zijn zich er steeds meer van bewust dat pashokjes een belangrijk onderdeel van hun kledingzaak uitmaken”, aldus Te Grotenhuis. “Is je winkel ruim van opzet, dan verwachten klanten geen hokjes waarbij je met je billen tegen de muur staat. En dat de paskamers schoon moeten zijn, spreekt voor zich.” Volgens CBW-Mitex neemt het aantal winkels met betere pashokjes de komende jaren alleen maar toe.
Jeanszaak Bazsta in Bunschoten geeft het goede voorbeeld. Ondernemer Thalita Beukers uit Bunschoten liet naar eigen zeggen ‘het mooiste pashokje van Nederland’ ontwerpen. Het pashokje is acht vierkante meter groot, heeft goed geplaatste spiegels, invallend daglicht en voldoende kledinghaakjes. Wie hulp nodig heeft, kan een verkoper oproepen door op het knopje van de pager te drukken. Klanten mogen zelfs gebruikmaken van de ingebouwde minibar.
Om inspiratie op te doen deed Beukers onderzoek naar pashokjes in vijf grote Nederlandse steden. “Het was schokkend. Pashokjes die zo vies waren dat je er nog niet dood gevonden wil worden. Of gordijnen die niet goed dicht konden, zodat je nauwelijks privacy hebt. En dan heb ik het nog niet eens over spiegels”, verzucht de Bazsta-ondernemer. “Of eerder het gebrek daaraan.”
‘Paskamer belangrijk voor winkelbeleving’
Gepubliceerd op 28 februari 2012 om 00:00
Reacties 0