Plus-size paspoppen steeds populairder

Steeds meer kledingzaken kiezen voor plus-size paspoppen in hun etalages. Klanten zouden zo een realistischer beeld krijgen van de mode die in winkels wordt verkocht. In Groot-Brittannië steeg de vraag naar paspoppen met maat 40 en 42 vorig jaar met zestien procent.

“Vrouwelijke vormen zijn echt terug. De markt van plus-size kleding groeit nog steeds”, vertelt een woordvoerder van Displaysense, een bedrijf dat onder meer etalagefiguren maakt. High street modeketens springen in op deze trend. En ook paspoppen met grotere borsten worden populairder. Winkeliers vragen bovendien steeds vaker naar bredere kledinghangers.

In Nederland biedt Hans Boodt al langere tijd paspoppen met afwijkende maten en vormen aan onder de naam ‘Ugly Mannequins’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!