Sportketen Puma heeft haar brandstore aan de Amsterdam Singel vernieuwd met lokale elementen. Door de touwen aan katrollen, fietsframes en een wand van roodgeschilderde Amsterdamse deuren moet er een verbinding ontstaan tussen de winkel en Amsterdam. De keten hoopt dat consumenten zich hierdoor thuis voelen in de winkel.
Ook de winkels in steden als München, Londen en Barcelona werden in een nieuw, lokaal, jasje gestoken. Zo werd er bij het filiaal in München veel aandacht besteed aan houten huizen. “Winkelen gaat om emoties”, aldus Ales Kernjak, head of global store concept tegen Fashionunited. “Puma is wereldwijd actief, maar we willen alles zo lokaal mogelijk houden. In de winkel zijn elementen die de klanten als typisch Amsterdams kunnen identificeren, dat verbinden we dan weer met ons merk. Hierdoor raken consumenten meer betrokken bij de winkel.”
De winkel zit naast lokale elementen vol met fun-elementen. Zo gaat er een rode, ouderwets vormgegeven ‘UnSmart Phone’ onverwachts over wanneer een consument schoenen bekijkt. Wie de telefoon oppakt hoort een stem die meer over Puma vertelt, details voor een zogenaamd feestje, of dierengeluiden. De wanden van de paskamers bestaan uit Delfs blauwe tegels met het Puma logo. Daarnaast hangt er een rood kastje in de paskamers. Consumenten die het deurtje opendoen worden verrast met video’s over Puma, starende gezichten of de inhoud van een koelkast.
Puma speelt in winkels met lokale elementen
Gepubliceerd op 26 maart 2012 om 00:00
Reacties 0