Mijlpaal voor brillenketen Eyes + More
Gepubliceerd op 27 maart 2012 om 00:00
Eyes + More kreeg in 2008 een kapitaalinjectie van twaalf miljoen euro van investeringsmaatschappij Vendis. Sindsdien voegde de brillenketen 34 vestigingen toe aan zijn winkelnetwerk. “We streven naar landelijke dekking met vestigingen in alle grote steden. We zijn hard op weg om in Nederland nummer drie te worden”, aldus Ad Mathijssen, die de keten samen met Eric Ezendam oprichtte. Hans Anders, Pearle en Specsavers zijn marktleiders in de Nederlandse brillenbranche. “Maar ook in Duitsland, waar we nu 61 winkels hebben, willen we nog groeien. Bovendien bekijken we momenteel de mogelijkheden om ook in andere Europese landen winkels te openen.”
Het succes van de keten is te danken aan het duidelijke prijsbeleid, denkt oprichter Ad Mathijssen. “Onze klanten willen waar voor hun geld”, aldus Mathijsen. Ook zien steeds meer consumenten de bril als mode-item, waardoor de verkoop van brillen toeneemt. “Je zou ons kunnen zien als de H&M onder de brillenketens. Net zoals je elke dag beslist welke schoenen je aantrekt, willen we dat je dat ook bij je bril doet.”
Reacties 0