Consumenten die gebruik maken van mobile commerce zijn van grotere waarde voor retailers dan andere klanten. Best Buy constateert dat klanten die hun smartphone en tablet bij het shoppen gebruiken, meer bestellen dan klanten die alleen de e-commerce site of de fysieke winkel bezoeken.
Mobiele shoppers zouden vijftien procent meer online aankopen hebben gedaan dan consumenten die geen gebruik maakten van hun mobiel. Mobiele consumenten die in een fysieke vestiging iets kochten, gaven zelfs 25 procent meer uit dan consumenten die geen gebruik hadden gemaakt van m-commerce
De retailer onderzocht dit door middel van drie aspecten. Ten eerste werd er gekeken naar het aantal bezoeken van geregistreerde gebruikers. Daarnaast stuurde de retailer klanten, die hun virtuele winkelmandje hadden gevuld maar van hun aankoop afzagen, een enquête. Vervolgens werd klanten die wél doorgingen met hun aankoop gevraagd naar hun ervaringen met de retailer. “Zo kwamen we er achter dat een kwart van de consumenten die onze mobiele site bezochten, binnen twee weken een aankoop in onze fysieke winkel deed”, aldus Chris Moroz, digitaal analist bij Best Buy.
Best Buy blij met mobiele klant
Gepubliceerd op 27 maart 2012 om 00:00
Reacties 0