Fabrikanten kijken in koelkast consument

Het Foodatelier verzamelt foto’s van geopende koelkasten en voorraadkasten. De data en analyse van die foto’s gunt fabrikanten een kijkje in het consumeergedrag van de gemiddelde Nederlander. Dit is te lezen is De Twentsche Courant Tubantia.

Een panel van honderd consumenten maakt regelmatig voor en na het doen van boodschappen een foto van zijn koelkast, vriezer en keukenkastjes. De foto’s worden geupload op de website van Het Foodatelier, voorzien van gegevens als onder meer gezinssamenstelling en aankoopdatum.

De informatie over hoe consumenten hun supermarktinkopen gebruiken en bewaren is zeer waardevol voor fabrikanten, zegt directeur Mark Oude Luttikhuis. “Sommige mensen zeggen dat ze bijna nooit barbecueën, maar strookt dat wel met de inhoud van hun koelkast? En wat kopen mensen precies die zeggen dat ze aan de lijn doen?”, aldus Oude Luttikhuis.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!