Het Foodatelier verzamelt foto’s van geopende koelkasten en voorraadkasten. De data en analyse van die foto’s gunt fabrikanten een kijkje in het consumeergedrag van de gemiddelde Nederlander. Dit is te lezen is De Twentsche Courant Tubantia.
Een panel van honderd consumenten maakt regelmatig voor en na het doen van boodschappen een foto van zijn koelkast, vriezer en keukenkastjes. De foto’s worden geupload op de website van Het Foodatelier, voorzien van gegevens als onder meer gezinssamenstelling en aankoopdatum.
De informatie over hoe consumenten hun supermarktinkopen gebruiken en bewaren is zeer waardevol voor fabrikanten, zegt directeur Mark Oude Luttikhuis. “Sommige mensen zeggen dat ze bijna nooit barbecueën, maar strookt dat wel met de inhoud van hun koelkast? En wat kopen mensen precies die zeggen dat ze aan de lijn doen?”, aldus Oude Luttikhuis.
Fabrikanten kijken in koelkast consument
Gepubliceerd op 27 maart 2012 om 00:00
Reacties 0