Merken lijken te profiteren van de nieuwe tijdlijn die Facebook heeft ingesteld voor profielen. Dat constateert marktonderzoeker Simply Measured naar aanleiding van de interactie tussen merken en hun volgers.
Zo hadden Toyota, Red Bull, Ben & Jerry’s en Swars op hun tijdlijn veel meer interactie met hun volgers dan op hun oude pagina. Er werd niet alleen meer gereageerd op berichten, maar ook vaker gekeken naar video’s en foto’s die het merk had gepost.
Simply Measured schrijft deze verhoging toe aan het feit dat Fan Pages op de tijdlijn dynamisch en visueel zijn. Bovendien kunnen adverteerders bepalen hoe de pagina eruit komt te zien. Het onderzoeksbureau benadrukt wel dat nader en breder onderzoek nodig is.
De tijdlijn van Facebook biedt een overzicht in de levensloop van een persoon of onderneming. Zo kunnen bedrijven op de tijdlijn een kijkje geven in het verloop van hun keten, van de oprichting tot de eerste successen. Niet iedereen heeft positief gereageerd op de veranderingen van Facebook. Toch wordt de tijdlijn deze week ingevoerd onder alle Facebookgebruikers.
‘Tijdlijn Facebook gunstig voor merken’
Gepubliceerd op 28 maart 2012 om 00:00
Reacties 0