‘Consument vindt online boodschappen te duur’

Twintig procent van de consumenten vindt het online bestellen van levensmiddelen te duur. Ook wil een deel producten graag zelf uitzoeken en zien voor aankoop. Een deel van de consumenten noemt het doen van boodschappen een gezellige en sociale activiteit, die dat karakter niet heeft als men online boodschappen doet. Dit blijkt uit het onderzoek ‘Supermarkt van de toekomst’ van het Algemeen Dagblad.

Het aantal klanten dat in de toekomst online boodschappen wil doen steeg naar 26 procent, mits er afhaalpunten komen. Veertien procent van de respondenten heeft wel eens via het web boodschappen gedaan. Van de mensen met een bovenmodaal inkomen is dit 21 procent. Onder huishoudens met kinderen is dit twintig procent.

Online boodschappen doen kan aantrekkelijker gemaakt worden met de juiste inzet van mobiele applicaties, menen de respondenten. Zij denken dan bijvoorbeeld aan een applicatie die aan de hand van eerder gedane aankopen een boodschappenlijst maakt en daarbij rekening houdt met aanbiedingen en allergieën. Ook het kunnen afrekenen met de smartphone draagt bij aan de voordelen van online boodschappen doen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!