H&M komt met nieuw winkelconcept

Modeketen Hennes & Mauritz heeft de komst van een nieuwe winkelketen bevestigd. Eerder deze week doken er al geruchten op over een nieuw luxe label. In de laatste financiële rapportage van de Zweedse fashionketen werden de geruchten bevestigd.

De keten is in opzet vergelijkbaar met zusterbedrijf COS. “De nieuwe formule en het nieuwe merk gaan volledig zelfstandig opereren”, meldt directeur Karl-Johan Persson in een persbericht. Behnaz Aram wordt door de Zweedse krant Dagens Industri genoemd als mogelijke hoofdontwerper. Het nieuwe label wordt waarschijnlijk gepositioneerd in het hogere of zelfs het luxe segment. “We willen onze klanten een nog breder aanbod bieden”, aldus Persson. COS is tot nu toe het duurste H&M-label.

Uit de financiële resultaten blijkt dat H&M een omzetstijging van dertien procent boekte in de periode van december 2011 tot en met februari 2012. De omzet kwam uit op 3,1 miljard euro en de brutowinst bedroeg 1,7 miljard euro. De brutomarge kwam daarmee uit op 55,8 procent, terwijl deze in dezelfde periode vorig jaar op 57,8 procent lag. De lagere brutomarge werd veroorzaakt doordat de gestegen productiekosten niet doorberekend zijn in aan de klant.

Eerder: ‘H&M komt met nieuw luxe label’

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!