Supermarktketen Spar verwijdert een aantal A-merken uit zijn assortiment. Dit zegt algemeen directeur Sjaak Kranendonk.
Het schrappen van A-merken begint bij het papierschap, waar klanten voortaan alleen producten van één A-merkleverancier vinden. Daarnaast zijn er ook papierproducten van het huismerk van Spar verkrijgbaar. “Deze selectie zorgt voor een overzichtelijker schap waarvoor minder ruimte nodig is”, vertelt Kranendonk. “Daardoor krijgen andere productgroepen weer meer ruimte, dat in onze winkels een schaars goed is.”
“Consumenten zijn er aan gewend geraakt dat producten uit de categorie papier regelmatig in de aanbieding zijn”, zegt categorymanager dkw/non-food Martijn van der Hoeven. “Hier ligt voor Spar een kans om met een scherpe actieprijs de prijsperceptie van de Sparformule bij de consument te veranderen. Doordat er is gekozen voor één leverancier voor A-merken kunnen eventuele restanten snel weer ingezet worden bij een volgende actie.”
Spar snijdt in aantal A-merken
Gepubliceerd op 24 april 2012 om 00:00
Reacties 0