Jan Linders Supermarkten wil operationele kosten in drie jaar 20% omlaag brengen

Leo Linders is de nieuwe topman van Jan Linders Supermarkten. Hij heeft het roer van zijn onlangs overleden vader en oprichter van Jan Linders Supermarkten overgenomen. Linders wil zo veel mogelijk in de geest van zijn vader doorgaan, maar hij zal wel op een andere manier leiding gaan geven. `Het bijna-autocratische zoals mijn vader dat had, accepteren mensen niet meer`, aldus Linders. Volgens commercieel directeur Anita Wetterhahn opereerde Jan Linders vooral uit zichzelf, zoals hij was en zoals hij de wereld zag. Belangrijk doel van de supermarktketen is om in drie jaar tijd de operationele kosten met 20% omlaag te brengen. Een bedrijf dat er niet in slaagt om efficienter te werken doet volgens Leo Linders niet meer mee met het spel. Bij die besparing spelen automatisering en een nieuw distributiecentrum een belangrijke rol. Ook wordt er efficienter met het personeel geschoven en vindt er een inkrimping van het personeelsbestand plaats door natuurlijk verloop. Ook is de personeelskorting teruggebracht van 10 naar 5%. Leo wil verder veel verantwoordelijkheden lager in de organisatie leggen. Er komen volgens Wetterhahn op die manier kwaliteiten bij mensen boven die eerder niet zichtbaar waren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!