'Fabrikant maakt consument bang voor E-nummers'

Voedingsmiddelenfabrikanten versterken de angst die consumenten over E-nummers hebben. Wetenschappers beweren al langer dat consumenten zich onterecht druk maken over de gezondheidsrisico’s van E-nummers.

Uit onderzoek van het Voedingscentrum blijkt nu dat voedingsmiddelenfabrikanten die angst in stand houden door E-nummers vaak met een andere benaming op de verpakking te vermelden. Door het taboe dat op deze wijze rond de additieven ontstaat, zou de consument gaan denken dat zijn angst voor E-nummers terecht is.

Volgens het Voedingscentrum is het hoog tijd dat fabrikanten het beestje weer bij de naam noemen. Het grootste gevaar van voedsel zou hem namelijk niet in additieven of bestrijdingsmiddelen zitten, maar in een ongezond voedingspatroon of voedselinfecties.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!