Amazon zet in op zakelijke markt

Amazon betreedt met een nieuwe webshop de business-to-business markt. Op de site AmazonSupply.com worden meer dan vijfhonderdduizend items voor bedrijven aangeboden, waaronder kantoorartikelen en lab-apparatuur. De markt voor bedrijfsartikelen is groeiende en Amazon hoopt met scherpe prijzen klanten aan te kunnen trekken. Zo liggen de prijzen van AmazonSupply net wat lager dan die van concurrent Buy.com.

Ook de online service is een paradepaardje van AmazonSupply. “De site toont een telefoonnummer dat mensen kunnen bellen wanneer zij een order willen plaatsen”, zegt Prentis Wilson, vice president van AmazonSupply. “We hebben aan klanten gevraagd welke manier van bestellen zij als prettig ervaren. Telefonische bestellen wordt als snel en eenvoudig gezien.” Bij bestellingen boven de vijftig dollar worden geen verzendkosten gerekend. Bovendien kunnen sommige artikelen tot een jaar na de aankoop worden geretourneerd.

Amazon is niet de enige retailgigant die inzet op een b2b site. In november vernieuwde Staples zijn shop StaplesAdvantage.com door er meer bedrijfsgerelateerde producten aan te bieden en Grainger is van plan om veertien miljoen dollar te investeren in de uitbouw van zijn online verkoopkanaal.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!