Kledingwarenhuis C&A heeft in 2011 zijn omzet ten opzichte van een jaar eerder met 3,2 procent zien groeien. Alleen in Nederland nam de omzet af. Dat blijkt uit woensdag gepubliceerde cijfers.
De totale omzet van de moderetailer, met 1537 winkels in twintig Europese landen, kwam uit op 6,8 miljard euro. C&A maakte geen winstcijfer bekend.
Het marktaandeel groeide op de Europese markt van 5,4 procent in 2010 tot 5,6 procent. C&A is tevreden met de cijfers, 'vooral gezien de langzame en nog steeds onstabiele marktomstandigheden'.
De omzet in Nederland nam met 0,8 procent af, tot 510 miljoen euro. Dat is aanzienlijk beter dan modebranche in ons land, claimt C&A. "Wij hebben de schade goed kunnen beperken. Het koude weer in april speelt C&A nu wel parten. Het voorjaarsseizoen begon veelbelovend, maar daarna is de herfst weer begonnen en dat merken wij ook", aldus een woordvoerder.
De fashion retailer stelt te profiteren van samenwerkingen met onder anderen popzanger Jan Smit en couturier Frans Molenaar. C&A kondigde woensdag bovendien een samenwerking met het Amerikaanse topmodel Cindy Crawford aan, die een eigen kledinglijn voor C&A op gaat zetten.
C&A startte in maart in acht landen online verkopen, waaronder Nederland. "Wij merken dat de markt groot is en dat er veel belangstelling is", aldus de zegsman. Overigens blijft ook de huidige samenwerking met Wehkamp voor de online verkopen bestaan.
De kledingketen blijft dit jaar uitbreiden. De formule opent dit jaar ongeveer 100 winkels door heel Europa. Zo'n 25 winkels worden waarschijnlijk gesloten.
C&A realiseert omzetgroei
Gepubliceerd op 26 april 2012 om 00:00
Reacties 0