La Place wil naar Duitsland

Horecaformule La Place wil zich vestigen in Duitsland. Het restaurantconcept van warenhuisketen V&D heeft daarvoor al concrete plannen, meldt directeur Paul Bringmann. Dit jaar openen er bovendien tien nieuwe vestigingen in Nederland.

Het geheim van het succes van La Place lijkt het diverse klantenbestand te zijn. Rijk en arm, oud en jong: iedereen komt bij La Place, meent Bringmann. “Dat jonge publiek vinden we door de catering van bijvoorbeeld Lowlands”, vertelt Bringmann. “Dan komen er mensen binnen die ons eerder niet wisten te vinden.”

De eerste La Place opende in 1987 in de Nijmeegse V&D. “In het eerste jaar van onze pioniersvestiging in Nijmegen boekten we een plus van 85 procent”, zegt Bringmann. Het was het begin van een lange groeiperiode, waarin La Place vaak beter scoorde dan de warenhuizen zelf. “Behalve in 2008, het jaar dat het rookverbod ingevoerd werd. Toen bleven we stabiel”, aldus Bringmann.

In de afgelopen 25 jaar is La Place veel meer geworden dan een restaurantketen. Naast de normale restaurants zijn er koffiezaken, cafés, een chocolaterie, bakkerijen en een partyservice. “In Eindhoven heb je vier restaurants van La Place, één La Place-café en twee La Place Express-vestigingen”, vertelt Bringmann. “Het is mijn droom dat je in La Place zit en uitzicht hebt op een andere La Place.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!