Duurzaamheid is voor negentig procent van de consumenten geen bewuste overweging bij de aanschaf voor nieuwe kleding. Dit wordt vooral veroorzaakt door een gebrek aan informatie, concludeert het rapport Duurzaamheidkompas, dat uitgevoerd is door research- en consultancybureau MarketResponse.
Van de vijfhonderd ondervraagden geeft 62 procent aan wel graag informatie te ontvangen over de duurzaamheid van kleding. Daarbij is een informatielabel aan het gewenste kledingstuk de meest genoemde vorm.
Uit het onderzoek blijkt bovendien dat 53 procent van de consumenten vindt dat grote modebedrijven duurzame mode moeten verkopen. Zeker bij kleding van dure merken wil de consument ervan uit kunnen gaan dat kleding op duurzame en verantwoorde wijze is gemaakt. Slechts 29 procent van de ondervraagden vindt het vanzelfsprekend dat zijn favoriete merk duurzame kleding verkoopt.
Modeconsument kiest niet bewust voor duurzaam
Gepubliceerd op 26 april 2012 om 00:00
Reacties 0