Bijna een derde van de online shoppers werd tot een aankoop gedreven door Pinterest of andere digitale prikborden. Dat concludeert Bizrate Insights na onderzoek onder 3741 online shoppers.
Pinterest heeft met maandelijks 18,2 miljoen unieke bezoekers veel invloed op e-commerce. Daarnaast beïnvloeden ook Polyvore (2,2 miljoen bezoekers) en Juxtapost (13 duizend bezoekers) het aankoopgedrag van consumenten.
Daartegenover geeft 37 procent van de consumenten aan dat zij wel eens een product wilden kopen dat zij op een dergelijk digitaal prikbord tegenkwamen, maar dat niet deden. Ondertussen zet 24 procent van de retailers een link naar Pinterest in de e-mail die het naar klanten stuurt, een forse stijging ten opzichte van een aantal maanden geleden. Verwacht wordt daarom dat Pinterest binnen de kortste keren groter zal worden dan YouTube, dat na Facebook en Twitter het meest door retailers wordt gebruikt.
Bijna negentig procent van de retailers verwerkt een Facebook link in zijn e-mails, terwijl 74 procent dat bij Twitter doet. Youtube wordt door 26 procent van de retailers genoemd.
'Pinterest stuwt verkopen'
Gepubliceerd op 26 april 2012 om 00:00
Reacties 0