Unilever heeft goed eerste kwartaal

Unilever heeft een sterk eerste kwartaal achter de rug. De omzet groeide aan het begin van het jaar met 11,9 procent tot 12,1 miljard euro. De volumes namen met 3,5 procent toe ten opzichte van vorig jaar. De levensmiddelenproducent spreekt zelf van een ‘sterke prestatie’.

De omzetgroei in ontwikkelde markten bleef in het eerste kwartaal achter (4,2 procent) ten opzichte van de stijging in opkomende economieën (twaalf procent). Dit zou vooral liggen aan het externe macro-economische klimaat. De fabrikant heeft volgens topman Paul Polman veel te verduren van de hogere grondstofkosten. Wel verwacht hij dit jaar een ‘bescheiden verbetering van de kernbrutowinstmarge te leveren’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!