‘Aankoop C1000-winkels goede deal voor Ahold’

De overname van 82 winkels van Jumbo en C1000 is voor Ahold een ‘heel goede deal’. Dit zegt John David Roeg, analist van ING.

“Het was waarschijnlijk de laatste kans om in één keer een groot aantal winkels over te nemen”, vertelt Roeg. “Na de integratie van Super de Boer- en C1000-winkels zullen ook deze winkels waarschijnlijk relatief makkelijk aan de Albert Heijn-keten kunnen worden gevoegd.” Albert Hein vergroot zijn marktaandeel door de overname met 2,5 procent tot 36 procent, rekent Roeg voor.

“Het is een geweldige mogelijkheid voor Ahold om substantieel te groeien op de Nederlandse markt”, zegt ook Richard Withagen van SNS Securities.

Ook de stap van Jumbo is goed te begrijpen, denken analisten. “Het is bijzonder verstandig dat Jumbo dit doet”, aldus supermarktstrateeg Paul Moers. “C1000 voegt bijzonder weinig toe aan het supermarktlandschap. Hun prijzen zijn ongelooflijk hoog, terwijl Jumbo juist een uitstekende service biedt tegen een lage prijs. Jumbo weet hoe je een winkel succesvol maakt.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!