Aan de herpositionering van Albert Heijn komt voorlopig nog geen einde
Gepubliceerd op 28 september 2004 om 00:00
Albert Heijn is niet bezig met een prijzenoorlog. Directeur Dick Boer van Albert Heijn zegt dat er sprake is van een herpositionering. Voorlopig komt er volgens Boer geen einde aan die herpositionering. `We zijn de laatste jaren over the edge gegaan, te veel luxe, te veel mooie dingen. We konden alles`, aldus Boer. De herpositionering is in zijn ogen pas afgelopen als de consumenten vinden dat de supermarkt weer op het juiste niveau zit. De markt moet volgens de AH-directeur gaan beseffen dat de positie van Albert Heijn definitief een andere wordt. Zo zal er bijvoorbeeld minder sprake zijn van grote prijsafstanden tussen Albert Heijn en de concurrentie. De concurrentie zal andere elementen moeten bedenken die hun supermarkt belangrijk maken omdat ze het op prijs niet meer kunnen winnen van Albert Heijn. De herpositionering duurt ook lang omdat je volgens Boer niet alleen moet herpositioneren op prijs, maar ook in de communicatie, in je acties en promoties. Sinds het begin van de herpositionering heeft Albert Heijn zo`n 200.000 klanten teruggekregen. Boer ziet het als voornaamste doel om nu de huishoudens die Albert Heijn binnen heeft meer te laten besteden.
Reacties 0