De Japanse webgigant Rakuten heeft met een groep investeerders honderd miljoen dollar in Pinterest gestoken. Het winkelbedrijf denkt goed samen te kunnen gaan met het sociale platform Pinterest. “We zien een enorme synergie tussen Pinterests visie en Rakutens model voor e-commerce,” zegt een woordvoerder van Rakutan. “Sommige mensen zien e-commerce als een eenvoudige automaat-achtige ervaring, maar wij zijn van mening dat het een levend proces is waarin zowel retailers als consumenten met elkaar kunnen communiceren en samenwerken om de ervaring leuker te maken.”
Rakuten wil het online prikbord niet alleen naar Japan halen, maar ook naar de andere zestien landen waar het zelf actief is, waaronder Frankrijk (PriceMinister), Brazilië (Ikeda) en Groot Britannië (Play).
Pinterest is een digitaal prikbord met meer dan twintig miljoen gebruikers. Deze gebruikers kunnen afbeeldingen van merken of retailers ‘Pinnen’ die hen inspireren. De waarde van het sociale platform wordt momenteel geschat op 1,5 miljard dollar.
Rakuten investeert in Pinterest
Gepubliceerd op 28 mei 2012 om 00:00
Reacties 0