‘Prijsmanipulatie in Britse supers’

Britse supermarkten maken zich met slimme trucjes schuldig aan prijsmanipulatie. Dat beweert de Britse consumentenorganisatie Which?. De organisatie wil dat kartelwaakhond OFT een onderzoek instelt naar het prijsbeleid van supermarkten.

Which? onderzocht zo’n zevenhonderdduizend prijzen en vond vier manieren die de ketens gebruiken om klanten om de tuin te leiden. Wanneer de producten in een ‘multibuy’-voordeelaanbieding worden verkocht, zijn ze eerst duurder gemaakt.

Volgens Which? moet er nodig aan de wetgeving rondom het prijsbeleid gesleuteld worden. “Klanten moeten zich geen zorgen hoeven maken over de vraag of een aanbieding wel écht voordelig is”, aldus Richard Lloyd van Which?. “We willen dat supermarkten eerlijk gaan handelen en de overheid de regelgeving over prijsbeleid aanscherpt.”

Britse supers ontkennen dat er sprake is van structurele misleiding. Er zou sprake zijn van incidentele fouten die nu eenmaal optreden als miljoenen prijskaartjes worden vervangen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!