Populairiteit iDEAL neemt verder toe

Consumenten betalen steeds meer online via iDEAL. In 2011 werd er in Nederland 94 miljoen keer betaald via iDEAL, dat zijn 36 procent meer betalingen dan een jaar eerder. Klanten pinden in 2011 2,3 miljard keer, zes procent meer dan in 2010. Chippen was in 2011 voor het eerst minder populair en liet een daling van vier procent zien in 2011. Dit blijkt uit cijfers van Currence.

In totaal kochten consumenten voor zeven miljard euro online en betaalden deze aankopen via iDEAL. De stijging van 36 procent is volgens Currence het gevolg van de stijgende consumptie op internet. Vanaf begin 2012 is het ook mogelijk om via mobiele telefoons en tablets met iDEAL te betalen. Waarschijnlijk stijgt het aantal online betalingen daardoor dit jaar nog verder.

Toch blijven veel Nederlanders pinnen, vooral kleine bedragen worden vaker met pin betaald. Hierin was een stijging te zien van zeventien procent vergeleken met een jaar eerder.

In 2011 werd er voor het eerst minder gechipt. Volgens Currence is de daling van vier procent te wijten aan minder transacties bij parkeergarages, waar normaal veel gechipt wordt. Ook bieden steeds minder ondernemers de optie om te chippen, omdat consumenten volgens de eigenaar van betaalsystemen toch liever pinnen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!