Bijenkorf lanceert mobiele versie webshop

De mobiele website van de Bijenkorf is officieel gelanceerd. Binnenkort komt ook de tablet-versie van de website eraan, laat een woordvoerster van het warenhuis weten.

“De mobiele site moet informatief en servicegericht zijn. Eenvoudig, functioneel en met een checkout”, vertelde e-commerce manager Pieter Heij eerder dit jaar. De zoekfunctie en de winkelzoeker zijn inderdaad duidelijk aanwezig op dinsdag gelanceerde homepage van M.bijenkorf.nl.

Verder biedt de homepage een overzicht van de verschillende productgroepen, een directe belbutton en een link naar de desktop-versie van de website. Betalingsmogelijkheden via deze mobiele site zijn via iDEAL, met creditcard of met de Bijenkorf Card.

De geoptimaliseerde site voor tablets wordt op dit moment getest onder grote groepen gebruikers, laat de woordvoerster weten. Volgens haar krijgt nog niet iedereen die de Bijenkorf bezoekt met een tablet de nieuwe site te zien. Zij geeft aan dat het einde van de testfase in zicht is. Binnenkort zal dus iedereen toegang krijgen tot de tabletversie. Voor nu biedt M.bijenkorf.nl een voorproefje van het design en de functionaliteit van de tablet-versie.

Pieter Heij vertelt dat bij het bouwen van deze versie rekening wordt gehouden met de mogelijkheden van het apparaat, zoals swipen. “De iPad wordt de playground voor nieuwe experimenten”, zegt hij. “Ook zijn we bezig met een app, maar die gebruiken we voornamelijk om te inspireren. Retailers als wij moeten zorgen voor een fantastische winkel in de browser”, meent de manager.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!