Producenten passen porties aan krappe portemonnee

Voedselproducenten verkopen in Europa steeds vaker levensmiddelen die bedoeld waren voor de Aziatische markt. Ook door het kleiner maken van de verpakkingen hopen producenten consumenten met een krappe beurs in het klantenbestand te houden. Dit schrijft The Wall Street Journal.

“Nu één op de vijf mensen in landen als Spanje en Griekenland officieel onder de armoedegrens leeft, moeten wij manieren vinden om mensen nog steeds onze producten te laten gebruiken”, aldus een marketeer van Unilever.

Niet alleen Unilever, maar ook het Zwitserse Nestlé geeft aan te focussen op kleinere verpakkingen en goedkopere versies van producten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!