Rocket Internet, het Duitse bedrijf achter onder andere Zalando en Groupon, opende vorige week zijn webwinkel Home24.nl. Met Home24 verwacht het bedrijf binnen vijf jaar de Nederlandse woonmarkt te veroveren.
Uit onderzoek van Thuiswinkel.org blijkt dat momenteel slechts vijftien procent van de Nederlanders meubels via internet koopt. Volgens Home24-country manager Jeroen Naus komt dat doordat het aanbod te summier is. “Als je Nederlanders voldoende keuzes en goede garanties geeft, verwachten wij dat zij hun interieur online bij elkaar kopen”, meent hij. Onder deze garanties vallen gratis bezorging en het gratis ophalen van producten boven de veertig euro die niet bevallen.
Op dit moment biedt Home24.nl meer dan tweeduizend producten voor woon-, bad- en slaapkamer, keuken, kantoor en tuin. Dat aantal wordt in de komende maanden uitgebreid tot ruim tienduizend artikelen.
In thuisland Duitsland is Home24 marktleider op het gebied van wonen. Inmiddels is de woonsite actief in Frankrijk, Singapore, India en Brazilië.
Moederbedrijf Zalando wil online woonmarkt openbreken
Gepubliceerd op 25 juni 2012 om 00:00
Reacties 0